پوستر به مناسبت غدیر - مجید کاشانی

جشنواره پوستر “غدیر”

در زمانی که مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌ها و ریاست موزه هنرهای دینی امام علی(ع) را بر عهده داشتم، با پیشنهاد و مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران و همراهی هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی، جشنواره پوستر”غدیر” را در پاییز ۹۱ برگزار کردم. این رویداد با هدف اکران شهری پوسترهای منتخب جشنواره در ایام غدیر ساماندهی شد. پس از اعلام فراخوان و جمع‌آوری و  تهیه پرینت از آثار رسیده، کار انتخاب و داوری پوسترها توسط ابراهيم حقيقي، كورش پارسانژاد و امير عبدالحسيني انجام پذیرفت و از بین آثار رسیده به این رویداد، ۲۶ اثر از ۲۲ هنرمند برای اکران شهری انتخاب شد.

عین‌الله آزموده، ابوالفضل آقایی، مریم احسانی، محمد افشار، امید انصاری، صادق انصاری، نصیر بشیری، حسین بهرامی، علیرضا پوراکبری، نرگس حاتمی موحد، میثم خالوندی، اسماعیل خدابنده، احمد درخشنده، مرتضی رحمتی، محمدرضا رضانژاد، الهام شکرآمیز، خامد عدالتی، احمد عزیزپور، محمد فراهانی، حسین محمدی وحیدی، علیرضا معظمی گودرزی و حامد میرزامحمدی؛ هنرمندان جونی بودند که آثارشان برای اکران شهری جشنواره پوستر غدیر مورد پذیرش هیأت داوران قرار گرفت. علاوه بر آن‌که به کليه آثار منتخب مبلغ دو ميليون ريال حق‌التأليف تعلق گرفت به ۳ پوستر برگزیده نیز لوح تقدیر و به ترتیب مبالغ ۳۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال اهدا شد.

در چشنواره پوسنر غدیر، علاوه بر انتخاب ۲۶ اثر از ۲۲ هنرمند برای اکران شهری، ۱۴ اثر از ۱۳ هنرمند مدعو نیز مد نظر قرار گرفت تا در مجموع ۴۰ اثر از ۳۵ هنرمند در قالب پوسترهای اکران شهری عید غدیر به نمایش عمومی گذاشته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دوازده =