امیر عبدالحسینی - ابراهیم حاتمی کیا - فرزاد هاشمی - سید عباس میرهاشمی

جايزه جهانی بيداری

تمام اديان الهی، اين نويد فرخنده را داده‌اند كه آينده از آنِ روشنايی و نيكی است و حق، پيروزمند جدالی است كه با ظلمت دارد. هنرمندان هم با اعتقاد و باور قلبی به این وعده الهی، همواره به خلق و ارائه آثار هنری با مضامین برتری نور و روشنایی بر جهل و تاریکی همت داشته و در روشنگری مردمان جامعه کوشید‌ه‌اند. 

از همین روی و با هدف ارج نهادن به هنر انقلابی و معنوی، معرفي و تعالي ارزش‌هاي والاي هنر انقلابي، پاسداشت هنرهاي انقلابي و معنوی، ارتقاء ارتباط ميان هنرمندان معاصر جهان، ايجاد بستر مناسب براي بروز خلاقيت‌هاي هنري  و انتقال پيام هنرمندان و معرفي آخرين دستاوردهای هنرهای تجسمي معاصر، جایزه جهانی بیداری توسط سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامي در سال ۹۱ برگزار و مسئولیت دبیری و ساماندهی آن با حکم دکتر علی عسگری –معاون وقت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- بر عهده من گذاشته و مقرر شد این رویداد به صورت بین‌المللی و در قالب جشنواره در ۳ رشته پوستر، عكاسي و كاريكاتور و در دو بخش رقابتي(مسابقه) و مدعوين(خارج از مسابقه) برگزار شود.

خیزش ملل برای عدالت، مبارزه با استبداد، پایداری در برابر نظام سلطه، جنبش وال‌استریت و بیداری اسلامی در جهان معاصر نیز به عنوان موضوعات جایزه جهانی بیداری انتخاب و فراخوان آن منتشر شد.

با این تعبیر جايزه‌ی جهانی بيداری محمل و مجالی مغتنم فراهم ‌آورد تا نگاه هنرمندان جهان به يكی از مهم‌ترين اتفاقات دنياي معاصر، از پرده برون افتد. اين همان هدف و رسالتی است كه اين جايزه براي خود ترسيم كرد و يقين داشت كه برآيند اين نگاه‌های متكثر و متنوع هنرمندان، بيانگر اهميت و اثرگذاری هنر دراين عرصه خواهد بود. حضور اميدبخش و چشمگير مهمانان خارجي، پذيرش داوری از سوي هنرمندان پيشكسوت بين‌المللي و شركت گسترده‌ی اهالي هنر از كشورهاي مختلف، بر همين مسأله تأكيد داشت كه در آيينه‌ی جايزه‌ی جهانی بيداری، انديشه و احساس هنرمندان در باب اين مقوله، نقش مي‌بندد.

جایزه جهانی بیداری با حضور ۵۹ کشور و انتخاب آثار برتر از میان ۳۰۰۶ اثر رسیده در سه رشته پوستر، کاریکاتور و عکس و همچنین بهره‌مندی از آثار هنرمندان مدعو شامل استادان هنر و مهمانان بین‌المللی برگزار شد.

۷ آبان ۱۳۹۰ و در نشست خبری در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

«جایزه جهانی بیداری» با جوایز ۶۰ هزار یورویی اعلام موجودیت کرد

«جایزه جهانی بیداری» با جوایزی به ارزش ۶۰ هزار یورو اعلام موجودیت کرد. دكتر محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موضوعات این جشنواره و جایزه را تشریح کرد و گفت: خیزش ملل جهان، بیداری اسلامی در جهان معاصر، پایداری در برابر نظام سلطه و مبارزه با استبداد موضوعات جایزه جهانی بیداری است. وی همچنین با اشاره به جنبش وال‌استریت تأکید کرد: آثار مربوط به ناکارایی نظام سرمایه‌داری نیز موضوع پنجمی است که در این جشنواره مطرح خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، با بیان رشته‌های حاضر در این جشنواره و جایزه گفت: این جایزه در سه رشته کاریکاتور، پوستر و عکاسی در سال جاری برگزاری می‌شود که در هر رشته ۶ جایزه اهدا خواهد شد.

وی افزود: در هر رشته یک جایزه ۱۰ هزار یوروئی و ۵ جایزه ۲ هزار و ۵۰۰ یوروئی تقدیم می‌شود و از فردا تا ۳۰ بهمن هنرمندان از اقصی‌نقاط جهان می‌توانند با مراجعه به پایگاه این جشنواره آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

خرمشاد همچنین «بیداری، حقیقت دنیای امروز، نویدبخش فردای نیک» را شعار این جایزه و جشنواره عنوان کرد و گفت: در هر رشته ۵ نفر از بزرگان هنرهای تجسمی از میان هنرمندان داخلی و خارجی به داوری آثار ارائه شده خواهند پرداخت.

وی افزود: حمایت از نمایشگاه‌های مختلف در جهان با عنوان بیداری اسلامی، چاپ کتاب‌هایی درباره بیداری اسلامی که در یک مورد به سه زبان ترجمه شده است، برگزاری نشست‌های تخصصی درباره بیداری اسلامی و بعضا به صورت موضوعی درباره لیبی، یمن و فلسطین، برگزاری ۸ هم‌اندیشی با متخصصان، طراحی حداقل ۸ طرح بیداری اسلامی از شعر تا موضوعات دیگر و همچنین برگزاری حداقل ۶ همایش بیداری اسلامی برای دانشجویان از جمله دیگر عملکردهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است.

عسگری: سال‌های آینده تئاتر و سینما به این جایزه افزوده خواهد شد

در ادامه این نشست خبری همچنین دكتر علی عسگری معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رئیس جایزه جهانی بیداری نیز با توضیح درباره این جایزه گفت: تلاش می‌کنیم این جشنواره در اندازه استانداردهای بین‌المللی برگزار شود. وي افزود: با گسترش بیداری اسلامی به اروپا و آمریکا به نظر ما باید این بیداری به زبان هنر درآید تا زوایای پنهان آن به این زبان ارائه شود.

وی افزود: این جشنواره سالانه طراحی شده است و در سال‌های آینده شاهد رشته‌های هنری دیگری چون تئاتر و سینما نیز خواهیم بود.

عسگری آغاز جشنواره را فروردین سال ۱۳۹۱ عنوان کرد و گفت: از نیمه فروردین تا ابتدای خرداد این جشنواره برگزار خواهد شد. وی افزود: آثار این جشنواره در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار خواهد گرفت و از ابتدای تیر ۹۱ نمایشگاه‌هایی در این باره در سراسر دنیا برگزار خواهد شد.

رئیس جشنواره «جایزه جهانی بیداری» همچنین با اشاره به آدرس پایگاه این جشنواره به نشانی www.awakeningaward.com گفت: فراخوان این جشنواره اعلام شده است و رایزنی‌های جمهوری اسلامی نیز در این جشنواره نقش خاصی دارند تا هنرمندان کشورهای خارجی به صورت خاص وارد این مسابقه شوند.

وی پیش بینی کرد استقبال خوبی از این جایزه صورت بگیرد و گفت: هیأت انتخاب شامل سه نفر از هنرمندان برجسته کشور خواهند بود که این سه نفر به همراه ۲ نفر از هنرمندان جهان در هر رشته کمیته داوران را تشکیل خواهند داد.

۵ دی ۱۳۹۰ – محمدحسین نیرومند در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برگزاری «جایزه جهانی بیداری» در سه رشته پوستر، عکس و کاریکاتور

محمدحسین نیرومند از برگزاری «جایزه جهانی بیداری» در سه رشته پوستر، عکس و کاریکاتور اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد.

محمدحسین نیرومند رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه جهانی بیداری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس با اعلام این خبر گفت: ‌حدود شش ماه پیش معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آقای علی عسگری،‌ پیشنهاد برگزاری جایزه جهانی بیداری را مطرح کردند و متعاقب آن بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و از هنرمندان رشته‌های مختلف دعوت به همکاری شد.

وی درباره محدود شدن این جایزه تنها به سه رشته از هنرهای تجسمی گفت: از آن جا که این جایزه اولین تجربه در این زمینه است،‌تصمیم گرفتیم که آن را به سه رشته هنرهای تجسمی که قابلیت برگزاری به صورت جهانی را دارند محدود کنیم و به این ترتیب سه رشته کاریکاتور، عکس و پوستر انتخاب شد.

وی درباره رویکرد برگزاری جشنواره هم گفت: در جلسات متعددی که برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که جشنواره را در فضای مجازی برگزار کنیم و هنرمندان آثارشان را از طریق اینترنتی و فضای مجازی به دبیرخانه ارسال می‌کنند که امیدوارم این نمایشگاه در شأن و منزلت بالایی برگزار شود.

 نیرومند درباره انتخاب موضوع بیداری برای این جایزه و تفاسیر متفاوتی که ممکن است هنرمندان سراسر دنیا از این موضوع داشته باشند توضیح داد:  موضوع بیداری اسلامی مفهوم کلی‌تری دارد که بیداری به مفهوم عام آن است و بخشی از آن هم بیداری اسلامی است. بنابراین موضوع جشنواره مفهومی کاملا جهانی دارد و ارتباطی به بیداری اسلامی محدود به یک جغرافیای خاص ندارد،‌ بلکه منظور از آن بیداری ملل است و از این جهت فکر می‌کنم نمایشگاه جایزه جهانی بیداری با آثار بسیار متنوعی رو به رو خواهد شد.

به گزارش فارس،‌ جایزه جهانی بیداری در سه رشته پوستر، عکس و کاریکاتور با شعار «بیداری،‌حقیقت دنیای امروز، نویدبخش فردای نیک» اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

موضوع این جشنواره «خیزش ملل جهان برای عدالت»، «پایداری در برابر سلطه»، «مبارزه با استبداد»، «بیداری اسلامی در جهان معاصر» و «وال‌استریت ۹۹=۱» اعلام شده است.

جوایز در هر رشته شامل جایزه بزرگ و ۵ اثر برگزیده است که جایزه بزرگ شامل تندیس زرین، لوح افتخار و مبلغ ۱۰ هزار یورو است و به پنج اثر برگزیده درهر رشته نیز لوح تقدیر به همراه ۲۵۰۰ یورو اهدا می‌شود.

جشنواره جهانی بیداری به ریاست علی عسگری است و محمدحسین نیرومند نیز ریاست شورای سیاست‌گذاری را بر عهده دارد. همچنین در شورای سیاست‌گذاری نیز  علی عسگری، محمدحسین نیرومند، مسعود شجاعی طباطبایی، محمدمهدی رحیمیان، مهدی توکلیان و امیر عبدالحسینی حضور دارند.

بهمن ۱۳۹۰- امیر عبدالحسینی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

حضور هنرمندان ۵۹ کشور در جایزه جهانی بیداری

امیر عبدالحسینی دبیر نخستین جایزه جهانی بیداری گفت: تاکنون هنرمندانی از ۵۳ کشور در سه رشته کاریکاتور، پوستر و عکس در جایزه جهانی بیداری شرکت کرده‌اند که این آمار تا روزهای پایانی ارسال آثار، چندبرابر خواهد شد.

«امیر عبدالحسینی» دبیر جایزه جهانی بیداری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره آمار شرکت‌کنندگان در جایزه جهانی بیداری گفت: طبق آخرین آماری که در اختیار دارم، تاکنون ۵۳ کشور در رشته‌های کاریکاتور، پوستر و عکس شرکت کردند که به ترتیب بیشترین آمار شرکت‌کننده در هر رشته را نیز ابتدا کاریکاتورو بعد پوستر و سپس عکس دارند.

وی با اشاره به افزایش آمار شرکت‌کنندگان در روزهای پایانی ارسال آثار گفت: معمولاً آمار شرکت‌کنندگان در این جایزه جهانی همچون دیگر رویدادهای تجسمی از جمله جشنواره‌ها و دوسالانه‌های مختلف، در آخرین روزها چندبرابر می‌شود،‌ بنابراین اعلام آمار در روزهای پایانی واقعی‌تر است.

عبدالحسینی از مشخص شدن ترکیب داوران ایرانی جایزه جهانی بیداری خبر داد و گفت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری،‌ ترکیب هیأت داوران ایرانی مشخص شدند که اسامی آن‌ها در آینده اعلام خواهد شد.

وی درباره مهمانان و داوران خارجی جایزه بیداری هم گفت: رایزنی‌ها برای حضور مهمانان و داوران خارجی هم انجام شده است و فهرست آن‌ها مشخص شده که برای تأیید نهایی به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارسال شده است و بعد از تأیید اسامی آن‌ها را نیز اعلام می‌کنیم.

دبیر جایزه جهانی بیداری درباره ترکیب هیأت داوران این رویداد توضیح داد: در هر رشته سه میهمان خارجی داریم که دو نفر در ترکیب هیأت داوران حضور دارند و یک نفر دیگر هم نمایشگاه ویژه یا ورک‌شاپ خواهد داشت.

وی افزود: در هر رشته پنج نفر در ترکیب هیأت داوران حضور دارند که شامل سه ایرانی و دو داور خارجی است.

عبدالحسینی گفت: ۳۰ بهمن‌ماه آخرین روز ارسال آثار به جایزه جهانی بیداری است و ۱۵ اسفندماه نیز انتخاب اولیه آثار صورت می‌گیرد و اواخر فروردین‌ماه سال ۹۱ نیز نمایشگاه آثار منتخب را خواهیم داشت و مهمانان خارجی ما نیز در مجموع ۹ نفرند که هفته آخر داوری آثار در ایران حضور خواهند داشت و در مراسم اختتامیه این جایزه نیز حضور دارند.

عبدالحسینی با بیان این که در هر سه رشته حضور بین‌المللی خوبی را در این جایزه جهانی شاهد خواهیم بود گفت: با توجه به چندین دوره برگزاری دوسالانه کاریکاتور به صورت بین‌المللی و همچنین سابقه بین‌المللی در زمینه پوستر و عکس، حضور بین‌المللی خوبی را در جایزه جهانی بیداری خواهیم داشت.

دبیر جایزه بیداری از افزایش رشته‌های هنرهای تجسمی و همچنین دیگر رشته‌های هنری در این رویداد جهانی خبر داد و گفت: قرار است در سال‌های آینده رشته‌های هنری این جایزه افزایش یابد و آیین‌نامه آن هم به گونه‌ای تنظیم شده است که در دوره‌های آینده حوزه ادبیات، تئاتر، موسیقی و سینما را نیز پوشش دهد.

وی افزود: در بخش هنرهای تجسمی نیز شاخه‌های دیگری علاوه بر کاریکاتور،‌ پوستر و عکس به این جایزه اضافه خواهد شد.

عبدالحسینی در پاسخ به مشکلاتی که در افزایش رشته‌های این جایزه جهانی پیش رو دارند از جمله بیمه آثار، به مدیریت خوب دکتر علی عسگری رئیس جایزه جهانی بیداری اشاره کرد و گفت: علی عسگری رئیس این جایزه جهانی، تجربه بسیار خوبی را به عنوان ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران داشته است و هنر شهری در دوره ایشان معنا و مفهوم خود را یافت و برگزاری نخستین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران یکی از فعالیت‌هایی است که در دوره ایشان برگزار شد و همچنان ادامه یافته است، بنابراین ایشان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نگاهی جهانی به موضوع هنری این جایزه دارند و تأکید آن‌ها بر حوزه بین‌المللی این رویداد است.

وی اضافه کرد: تیم برگزاری این جایزه جهانی حرفه‌ای هستند و حضور در برگزاری جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارند. ‌بنابراین تمام توان و بضاعت خود را برای برگزاری شایسته این رویداد جهانی خواهند گذاشت.

دبیر جایزه جهانی بیداری با اشاره به جهانی بودن اولین دوره این جایزه گفت: جهانی برگزار شدن این جایزه در نخستین دوره آن نشان دهنده اهمیت وجه بین‌المللی آن است و برای مسائل مختلف آن برنامه‌ریزی شده است.

 

۲۶ بهمن ۱۳۹۰  امیرعبدالحسینی در گفتگو با مهر

جایزه جهانی بیداری به صورت سالانه برگزار می‌شود

دبیر نخستین جایزه جهانی بیداری گفت: جایزه جهانی بیداری به گونه‌ای طراحی شده که بتوان آن را به صورت سالیانه برگزار کرد.

امیر عبدالحسینی؛ دبیر جایزه جهانی بیداری در گفتگو با مهر گفت: این برنامه در ۳ رشته کاریکاتور، پوستر و عکس شرکت کردند که به ترتیب بیشترین آمار شرکت‌کننده در هر رشته را نیز ابتدا کاریکاتور بعد پوستر و سپس عکس دارند.

وی با اشاره به افزایش آمار شرکت‌کنندگان در روزهای پایانی ارسال آثار گفت: معمولاً آمار شرکت‌کنندگان در این جایزه جهانی همچون دیگر رویدادهای تجسمی از جمله جشنواره‌ها و دوسالانه‌های مختلف، در آخرین روزها چندبرابر می‌شود ،‌بنابراین اعلام آمار در روزهای پایانی واقعی‌تر است.

دبیر اجرایی جایزه جهانی بیداری درباره ترکیب هیأت داوران این رویداد توضیح داد: در هر رشته سه مهمان خارجی داریم که دو نفر در ترکیب هیأت داوران حضور دارند و یک نفر دیگر هم نمایشگاه ویژه یا ورک‌شاپ خواهد داشت. وی افزود: در هر رشته پنج نفر در ترکیب هیأت داوران حضور دارند که شامل سه ایرانی و دو داور خارجی است.

عبدالحسینی گفت: ۳۰ بهمن‌ماه آخرین روز ارسال آثار به جایزه جهانی بیداری است و ۱۵ اسفندماه نیز انتخاب اولیه آثار صورت می‌گیرد و اواخر فروردین‌ماه سال ۹۱ نیز نمایشگاه آثار منتخب را خواهیم داشت و مهمانان خارجی ما نیز در مجموع ۹ نفرند که هفته آخر داوری آثار در ایران حضور خواهند داشت و در مراسم اختتامیه این جایزه نیز حضور دارند. وی افزود: در بخش هنرهای تجسمی نیز شاخه‌های دیگری علاوه بر کاریکاتور،‌ پوستر و عکس به این جایزه اضافه خواهد شد.

دبیر جایزه جهانی بیداری با اشاره به جهانی بودن اولین دوره این جایزه گفت: جهانی برگزار شدن این جایزه در نخستین دوره آن نشان دهنده اهمیت وجه بین‌المللی آن است و برای مسائل مختلف آن برنامه‌ریزی و فکر شده است.

هیات انتخاب و داوران جایزه جهانی بیداری

ابراهیم حاتمی‌کیا، فرزاد هاشمی و سیدعباس میرهاشمی انتخاب آثار عکاسی جایزه جهانی بیداری را بر عهده داشتند. داوری آثار و انتخاب برگزیدگان نیز توسط این ۳ هنرمند به همراه ۲ داور خارجی انجام گرفت. میشل ستبون عکاس صاحب‌نام از کشور فرانسه و شهیدالعلم از بنگلادش، داوران خارجی این رویداد بین‌المللی بودند. حضور عکاسان مشهور جهان از جمله فرانکو پاگتی، اشلی گیلبرتسون، دیوید مونت لئونه و… و همچنین حمایت و حضور عکاسان مشهور ایرانی از جمله حسین فاطمی، بابک برزویه، مهرداد اسکویی و… در بخش مسابقه این رویداد از نکات قابل توجه جایزه جهانی بیداری به شمار می‌رود. 

ابراهیم حقیقی، مصطقی گودرزی و مصطفی اسداللهی از ایران به همراه الکساندر فالدین از کشور روسیه و پکا لوری ازکشور فنلاند؛ استادان و هنرمندان و داوران صاحب‌نام، انتخاب آثار نمایشگاهی و انتخاب نفرات برگزیده رشته پوستر جایزه جهانی بیداری را بر عهده داشتند. دربخش جنبی از رشته پوستر هم آثار چاز ماویان دیویس، طراح مشهور بین‌المللی به نمایش در آمد.

در رشته کاریکاتور جشنواره هم کامبیز درمبخش، بهرام عظیمی و مسعود ضیایی زردخشویی از ایران به همراه هیکابی دمیرچی از کشور ترکیه و مارسیو لیته از برزیل نفرات برگزیده را انتخاب و معرفی کردند.

در هر کدام از رشته‌های این رویداد، یک جایزه بزرگ ۱۰ هزار یورویی و ۵ جایزه ۲۵۰۰ یورویی به برگزیدگان تعلق گرفت.

همچنین در بخش جنبی این رویداد علاوه بر نمایشگاه آثار مهمانان خارجی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های عملی به شرح زیر هم برگزار شد.

نمايشگاه جنبی و ورک‌شاپ پکا لوری از فنلاند در رشته پوستر، نمایشگاهی از آثار چاز ماويان ديويس از زيمباوه (ساكن آمريكا) در رشته پوستر، کارگاه عملی پوستر با حضور اعضای استودیو فالدین (الكساندرا فالدينا و اسوتلانا فالدينا) از کشور روسیه، نمايشگاه جنبی و ورک‌شاپ کاریکاتور هيكابي دميرچي از تركيه و سخنرانی ماريا دوسوكرو رودريگز از برزيل برای رشته كاريكاتور.

در مجموع در جایزه جهانی بیداری ۳۰۰۶ اثر از ۵۹ كشور در سایت ثبت نام و ارسال شد که ۱۴۳۸ اثر در رشته کارتون و کاریکاتور (از اين تعداد، ۸۱۷ اثر متعلق به شركت‌كنندگان خارجي بود)، ۹۸۱ اثر در رشته پوستر(از اين تعداد، ۲۷۴ اثر متعلق به شركت‌كنندگان خارجي بود) و ۵۸۷ اثر در رشته عکس (۸۸ اثر متعلق به شركت‌كنندگان خارجي بود).

از این میان ۴۵۰ اثر شامل ۱۴۵ اثر در بخش مسابقه کارتون، ۷۰ اثر در بخش مسابقه پوستر، ۹۰ اثر در بخش مسابقه عکس، ۶۷ اثر مربوط به مدعوین (خارج از مسابقه) و ۵۳ اثر هم مربوط به مهمانان خارجی این رویداد به نمایش گذاشته و در کتاب نفیس جایزه جهانی بیداری منتشر شد.

در جایزه جهانی بیداری هنرمندانی از کشورهای آرژانتين، آذربايجان، آلمان، آلباني، آمريكا، اردن، ازبكستان، اسپانيا، استراليا، اسلواكي، اسلووني، افغانستان، اكراين، اندونزي، ايتاليا، ايران، برزيل، بلغارستان، بريتانيا، بلژيك، پاكستان، پرو، تايلند، تركيه، جمهوري چك، چين، روسيه، روماني، ژاپن، سودان، سوريه، صربستان، عراق، فرانسه، فلسطين، فنلاند، فيليپين، قبرس، قزاقستان، كانادا، كرواسی، كلمبيا،كوبا،كوزوو، لبنان، لوكزامبورگ، لهستان، مالزی، مراكش، مغولستان، مكزيك، مقدونيه، مولداوی، مونته‌نگرو،  ميانمار، نيجريه، هلند، هند، يمن و يونان آثارشان را برای بخش مسابقه (در ۳ رشته) ارسال کرده بودند.

مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان جایزه جهانی بیداری ۲۲ خرداد ۹۱ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نه =